Vart är kameran när man behöver den?

Hallå gänget. Hur är det läget? Hoppas det är bra med er. 
 
Idag efter skolan så åkte jag till stallet. Där hade Karin redan fixat allt åt mig. Hon är verkligen bäst. Tänk er att vara lite stressad , haft en lång skoldag och vill hinna ut och rida innan det är bäcksvart , så är allt redan fixat! Tusen tack till dig Karin <3 
 
Jag red ett hårdpass i paddocken. Eo fick jobba ordentligt genom ryggen och det lossna i både skritten och traven. Otroligt fin var hon och jag kände för första gången att jag kunde sitta så att det såg bra ut. Hade hoppsadeln , undrar om den gör att jag får stadigare sits? Jag vet faktiskt inte. 
Otroligt sammarbetsvillig var hon. Lyssnade och flyttade till och med bakbenen åt både höger och vänster utan det minsta krångel. Dock blir hon lite lat när jag ber om ökad trav. Då kom hon på att min jacka som hängde på staketet - och hade hängt där hela passet , var väldigt farlig. Haha tönt. 
Känns bra att Eo har blivit bättre i dressyren efter vilan. Var rädd att hon skulle tappa allt. Skritten och traven är bara bättre. Det ända som har blivit sämre är väl konditionen , muskler och galoppen. Men inget man inte kan träna upp. 
 
 
 
Dagens outfit - mig: 
 
  • Stövlar - MH
  • Sporrar - hööks
  • byxor - MH
  • Tröja - Jacson
  • handskar - Jacson
  • Hjälm - Hööks
  • Jacka - ?
Igår stod Eo , hon ska ju vila minst en dag i veckan för att hinna bygga upp muskler osv. Då var jag själv ute och PW 1 mil. Eller till wåxnäs från skåre, vet inte riktigt hur långt det är men skulle gissa på det. Jag och mamma åkte till stadium outlet för att kolla på skor osv. Hittade inga jag föll för precis , men fick med mig ett par byxor. Och från lager 157 fick jag med mig 2 tröjor , för den som är intresserad av det. Haha
 
/ felice
 

Kommentarer
Postat av: matilda

åh så grymt fin häst du har!

Svar: Åh tack så mycket! Du med , otroligt inspirerande!
Louise & Felice

2013-01-19 @ 01:37:11
URL: http://skogsrusset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0