Att vända på saker

Skriver ett lite random inlägg här nu som jag inte riktigt vet vad man ska katigorisera som men jag kör på. Hade tänkt skriva lite om att vända på saker och då menar jag att vända sånt man tycker har vart tråkigt till nåt man tycker är roligt.
 
Som det här med träning jag erkänner har hatat att träna men nu har jag börjat komma in i det, vänt på det och det börjar bli roligt, man blir taggad till att fortsätta och att nå sina mål.
 
Och förutom att man vill nå sina mål och se resultat med det man gör vad gör det mer roligt? Själv känner jag att man har en plan gör det roligare och lättare det sitter ju ihop lite med målen osv men ändå. Veta att jag ska göra det och det då och sen gör man det då och inte nån annan gång.
 
Och om man ska gå vidare mot ett annat ämne som också diskuteras kring oss ungdomar, skolan. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka det är hemskt med skol arbete läxor, prov, inlämningar osv som man helst av allt skulle vilja strunta i att göra. Själv sitter jag ofta med saker i sista sekund...på bussen händer ju med jämna mellan rum;)
 
Men om man tänker om även här bestämmer sig för jag ska göra det då och då gör man det då punkt slut. Att man även där sätter upp en tydligare plan och mål för att sedan kunna se resultat. Och först och främst känna mindre ångest och stress över det utan veta när man ska göra det och ta sig den tiden.
 
Kommer nog aldrig tycka skol arbete är kul men man ska aldrig säga aldrig det gjorde jag för ca en månad sen "Jag har aldrig gillat och kommer aldriga att gilla träna jag gör det bara för att jag måste"  Så man kan ju hoppats på att jag lyckats vända på det även med skolan även fast jag är tveksam.
 
/Louise

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kanske lite mindre facebook och läsande av bloggar?

2013-03-08 @ 07:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0