Den där lilla förvirrade känslan.

Just nu känns det som att allt jag gör inte spelar någon roll. Träningen , med både min kropp och min häst. 
 
Hur jag än äter, och hur jag än tränar så blir det aldrig bra. Jag vet att det tar tid, men jag har ändå hållt på sen jullovet , borde man inte se resultat då? Jag var smal ett tag , ett tag när jag inte åt men dom kilona gick jag snabbt upp igen när jag började äta och träna. Vågen är hemskast. Synen får mig att börja gråta , och jag försöker tänka att det bara är en siffra.
När jag kollar mig i spegeln ser jag någon som är äcklig , och jag undrar hur det kunde gå så fel. Jag var en glad tjej med gott om självförtroende , Nu är jag bara en glad tjej. Eller knappt det , jag vet inte om jag är glad, det känns inte som det gjorde när jag var glad förut. Men så länge jag inte behöver tänka , då är jag glad. 
Jag tror att alla , speciellt tonårstjejer känner som jag. Inte är nöjda med sig själva. Och jag tror det blir värre efter att man blivit nertryckt av någon. 
Allt jag gör känns så meningslöst bara, träningen hjälper ju inte , smink hjälper inte och det är kappt att man känner sig mindre äcklig efter att ha duschat. Det är hemskt. Jag vill också känna mig fin. Men nu väntar jag bara på bättre tider. Sommar. Hoppas jag ser bra ut då , annars får jag väl sitta inne hela sommaren. 
 
Och sen är det ridningen också. Det ända jag trodde jag faktiskt var bra på. Men nu har jag insett att jag köpte en häst som gick LB med vinst , och nu går hon knappt en felfri LD på tävling. Vad har jag gjort? Är det jag som förstört henne? Eller rider jag bara inte bra nog för att vara felfri i en LD? Varför hoppar jag samma höjd nu , som för ett årsen på träning. Varför går det inte frammåt? 
Eo har lovord från tränare kapacitet för MSV i hoppning, hon hoppar snyggt och bra med tillexempel Filip. Men varför går det knappt med LD för mig? Borde jag sälja henne och låta henne utvecklas? Det vore en mardröm för mig , men kanske det bästa för Eo. 
 
Nej nu tar jag mig i kragen , sover och vaknar. Det är bara en dålig dag , inte ett dåligt liv.
 
/felice
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Alla som köper ny häst börjar med att rida på förra ryttarens jobb, sen efter ca ett halvår kommer en dipp och man får börja "om". Jag såg er på bergsgården och ni ser grymt säkra ut! Kämpa på<3 Ni har väl flera år kvar ihop?

2013-03-12 @ 21:28:08
Postat av: h

Felice låt oss säga såhär: du är mycket smalare nu än för ett år sedan och du är smal! du ock eo har vä inte vant er vid varandra riktit eftersom du haft henne ett år bara

2013-03-12 @ 21:29:11
Postat av: Louisa

Sv: jag ska till Kumla på lördag:) kram

2013-03-12 @ 21:31:32
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: Louisa

Sv: tack:D vilken dag skulle du tävla? :)

2013-03-12 @ 21:37:05
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: Louisa

Sv: ja okej va härligt :) jag ska också börja med en La:1 och en La:p1 för att göra en mjukstart eller vad man ska kalla det :)

2013-03-12 @ 21:45:12
URL: http://bylouisa.blogg.se
Postat av: Amanda

På ett sätt ärre skönt att läsa ditt inlägg, det är fler än jag som har själkänsla som åker upp o ner ;) Men att just DU av alla människor skulle tveka på dej själv gör mej förvånad.

Din ponny är ju inte enkel, men jävlar va ni hoppar. Att du sen får hoppa dressyrtränarens häst. Jag är SÅ avis! Hoppas du har en bättre dag idag :o)

2013-03-13 @ 08:58:50
Postat av: Julia

Äsch då, jag och rico t.ex. är sämre än vi var när vi började det känns inte heller så jäkla kul,jag funderade på att sälja honom ett tag men insåg att jag inte skulle klara av det, inte än ialla fall.

2013-03-13 @ 16:19:48
Postat av: Ulrica

Snälla SÖTA GOA LILLA PLUPP.Om du bara visste hur många som skulle vilja vara i närheten av ditt utseende.Du ser inte bara fin ut på utsidan utan är också en superfin & snäll tjej på insidan.Och för mig betyder just det det allra viktigaste.Och du hur länge har du haft EO....Tänk efter lite nu....Du kunde knappt trava ett varv utan stigbyglar.NU kan DU trava,galoppera OCH HOPPA utan stigbyglar i bra balans.Ibland är du gruppens stjärna & ibland är ngn annan det så är det när man lär sig rida/hoppa.I ridning/hoppning blir man ALDRIG fullärd.EO kan hoppa, ja det är sant, men hon är också en "dam" men MKT egen vilja.KOm ihåg att du gör ett jätte jobb.Ta nu fram lite "gamla filmer Å titta på Å jämför med nu....Du kommer bli förvånad.KRAMISAR TILL BÄSTA SÖTA FINA LILLA PLUPP!!

2013-03-14 @ 20:28:14
Postat av: Ulrica

hej !!

2013-03-14 @ 20:46:23
Postat av: Ulrica

hej !!

2013-03-14 @ 20:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0