Duktiga hästar

3 timmar tog det att åka iväg och hoppa 2 hästar, lasta, åka och fixa i stallet. Är vi bra eller? Har spenderat torsdageftermiddagen på bästa sätt. Med Hanna mamma och 2 hästar. Kan det bli bättre lixom? Att båda hästarna dessutom gick super bra , och jag har fått en träningsmaskin av Hanna gör inte saken sämre. Maskinen ska prövas redan efter maten ;) 
 
Eo var super fin idag. Trycker sig lite mot väggen för att få stöd , som hon inte får av min skänkel och tygel i uppvärmningen men lyssnade annars bra både fram och tillbaka. 
Vi hoppade bara på en linje som stod framme och hon var jätte fin. Flöt på bra när jag inte stressade henne och var jätte fin. Stannade inte någon gång utan rullade bara på lixom. Super fin! 
Lillen var också jätte fin! Super när vi travade fram. Flyttade han lite , vilket inte var några problem. Red lite slutor vilket han gjorde jätte bra också. Han var hur cool som helst , bortsätt från att han tyckte att de små ponnysarna i ridhuset var lite äckliga. Haha. 
När vi hoppade var han också jätte fin. Och när jag svängde med ytterbogen istället för innertygel så gick han super fint , verkligen! Vi blev båda (mest jag ;)) lite trötta i slutet och då blev galoppen lite halv lam. Men annars super. 
 
Över lag 2 riktigt riktigt duktiga hästar. Och såklart duktig Hanna och duktig mamma <3
 
Jag har film som jag kanske klipper ihop sen , annars blir det nog bild från film iallafall. Men det fixar jag efter träning och mat. 
/ felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0