Duktiga ponnys

Red både Spiken och Harry idag och är så nöjd, framför allt med Spiken faktiskt. Han var så mycket bättre idag än när jag red honom sist då låste han sig i gallopen och ville bara springa, man fick verkligen kämpa för att ha skulle lossa.
 
Idag var han jätte mjuk och lugn kunde bara hålla om och ta fram båda häderna och klappa, han höll samma lugna gallop utan att springa snabbare. Och sista höger gallopen ett ord wow !
 
Harry även han var finast i gallopen även idag red ju en sväng med Lovisa så fokuserade bara att få honom mjuk vilket gick ganska bra. Påvägen hem så jobbade jag för att få en ordentlig frammåt bjudning i traven vilket jag tycker gick ganska bra.
 
Har under kvällen mest suttit vid fb och skrivit med lite folk har även planerat in Harrys första hopptävling som blir 14 april om inget annat händer innan det, haha han får tagga själv medans jag kommer stå bredvid och förmodligen ändå är nervös ;) Haha nejdå det kommer bli bra. 
 
Det var väl som hänt i mitt liv idag och så mycket mer händer nog inte heller så går väl och lägger mig snart ska ju upp halv tidigt imorgon för att ta ut hästarna och åka på konfa !
Är väl passande med en hoppbild+ världens snyggaste min på det också ;)
/Louise
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0