Hur jag tänker kring Harrys träning

Lite tankar och ideer nu då kring Harrys träning, han ska bli biffig och få ännu bättre kondis på långa sträckor som kommer hjälpa oss i terrängen.
 
Att köra mycket gallop funkar bra och igår alldelles utmärkt, han var helt positiv och även jag tyckte det var ännu roligare då. Så upplägget kommer nog bli så mycket gallop dels för att han måste röra på sig ordentligt och att han hittar ett bättre flyt lättare.
 
Så, så här kommer väl passena så ett ungefär tidsvis:
15 min Skritta fram
5 min Mjukgöra i skritt olika övningar osv
10-15 min Trava låg form flyttar runt skänkeln för att bli mjuk
Ungefär här borde jag komma fram till gallopvägarna som jag rider på så då börjar jag:
3 min låg form upp får en svagt lutande backe ( haha vet inte riktigt hur lång tid det kan ta upp för backen)
10 min skritta på långa tyglar ner för backen (samma här vet inte riktigt hur lång tid det tar)
5-10 min Gallopera och mjukgöra, samla öka osv för att få honom till handen.
3 min Skritta en stund
5 Bara gallopera fritt
5-10 min ta upp honom igen och känna igenom honom gallopera tills han är avslappnad
Börjar rida hemmåt igen:
15-20 min Trava låg form checka så allt funkar
ca 20 min Skritta av (resten av vägen hem)
 
Känner att jag vet inte riktigt om tiderna stämmer osv har lite dålig uppfattning när jag gör saker hur lång tid det tar men är väl kanske nåt sånt här skulle jag tippa på !
/Louise
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0