Kvällsträning

Har precis tränat ett helt okej pass. Jätte jobbigt för låren , bra det. Jag filmade även lite , men hann inte med mycket innan betteriet tog slut, men tog det jag hade och gjorde bilder av det istället så tänkte visa lite lätt dom övningarna jag fick med på film. Typ 3 st haha. 
 
övning 1foot to foot crunch

Denna övning är för magen och betyder helt ekelt fot till fot crunch som är ett träningssätt. 
Man ska alltså nudda sin fot , på båda sidorna. Sagta. man ska kunna tänka 1001 mitten 1002 mitten osv. Då 1001 är en sida , sen går man till mitten och sen till andra. Alltså väldigt långsamt. Denna är väldigt jobbig och jag brukar göra 20st sen vila 10 sek och upprepa detta 5 ggr , så man gör detta 100 gånger. 50 på varje sida. 
 
Övning 2. 
Vet inte vad denna kallas , men helvete vad jobbig den är. Man ska ligga ner på golvet och inte ha fötterna i marken. Kan ju säga att i början fick jag öva bara på det, att inte ha fötterna i marken. Men nu kan jag börja göra lite mer. 
Man ska alltså ligga på marken och sagt ta upp fötterna så dom blir rakt upp , sen sagta ner men inte lägga ner fötterna utan ca1 dm från marken. Ju närmare ju jobbigare blir det ;) Upprepa detta 10 ggr , sen vila sen 10 ggr till. detta kan man ju göra hur mycket man känner för det och med olika svårighetsgrader.
 
lättast är om man håller i sig i händerna i början , då blir det inte lika jobbigt. 
Men självklart är det roligare att utmana sig själv och jobba med bara mage. 
Här har jag bena lite för böjda på översta bilden , och fötterna lite för långt upp på den andra , men jag hoppas ni förstår. 
 
Övning 3. plankan
Vanlig planka. Tror de flesta vet hur man gör men tänkte ändå visa vad många gör för fel. 
 
Nummer 1 är hur det ska se ut , nummer 2 är hut många gör.
"jag håller ju upp rumpan och står på fötterna" jo men inte riktigt rätt va ? haha. Alltså , ryggen upp och rumpan i taket. Det ska kännas. 
 
Det var väl det från just nu. Allt jag fick med på film. 
 
Ha det bra!
/felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0