Turkos

Funderar på att ha på Eo turkosa saker imorgon på banhoppningsträningen. Vi får se.. Turkost schabrak och turkost pannband. Tror hon passar ännu bättre i det nu när hennes päls är lite gråare än den är på sommaren. 
 
Lillen får nog ha vitt tror jag , blir lättas att matcha så eftersom jag själv måste matcha turkos och jag hinner inte byta mellan klasserna precis. Har nog brottom ändå ;) 
 
Eo ska gå en stadig 80 cm runda. Hon får inte bli för lång och bara springa över hindrerna - som hon brukar på det lägre höjderna. Hålla ihop henne och inte stressa på henne. Om det känns bra ska jag hoppa 1m. Utan någon förväntan alls. Bara låta henne rulla på och låta henne hoppa. Hjälpa henne över men inte kräva för mycket lixom. Hon blir finare i högre höjder och kommer upp till mig bättre , så bara hjälpa henne hålla igång en bra och fin galopp. 

Lillen vet man ju aldrig med. Klart man önskar att han är lika fin som på träningen i torsdags , men sånt vet man ju inte. Haha. Hoppas på att komma runt utan några Lillen dumheter. Dom kan han gärna lämna hemma så kommer det att gå super bra. Han är verkligen fin nu. Hålla ihop galoppen och inte låta det gå för långsamt utan rida fram honom lite mer än jag brukar. Ta med ytter bog , och det gäller Eo också. Men svänga med ytterhjälperna och hela tiden vara med honom. Resultat är inte viktigt. 
 
Jag tror att det kommer gå jätte bra det här :) 
/ felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0