12 mars

Fullt upp hela dagen. 
 
Började med att åka och kolla på carro som red sin tävlinsdebut på yke idag. Dom blev 8 av 14. Riktigt fina va dom och jag tror det kan gå bra när Yke inte är lika bebis längre och slappnar av lite mer. 
Stort grattis till Olivia som kom 4a i LC och vann LB och till Marie-Louise som kom 3a i LC, duktiga är ni tjejer! 
 
Efter tävlingen så åkte jag till stallet och red storhäst. Ojojoj det va ett tag sen. Eller nej red ju turbo.. haha jaja.. 
Red Amarone som är ett 6 årigt sto som ägs av Lotta i stallet, Om vi passar ihop så är tanken att jag ska ha henne och träna hoppning på då vi inte vet hur det blir med Lillen. 
Hon verkar vara en fin häst och ingen häst typ jag ridit förut. Blev lite stel och lite nonchalant och lyssnade inte riktigt, men hon ubndrade väl vad jag gjorde på hennes rygg och hade dessutom massa annat att kolla på. Och dessutom var det likadant med Lillen i början med det släppte ju helt. Tror bara man behöver hitta varandra. Ska bli roligt att se vad hon har för hoppteknik och kapacitet där. 
 
Fixade sen i stallet och tog mig en tur på ponnyn. Vi red barbacka bort till Kickis grav. Där hade ljusen blåst omkull så jag hoppade av och stälde rätt dom och sen orkade jag inte sitta upp igen utan red resten hem. Men det jag red var hon jätte fin. 
 
vi saknar dig. 
 
Hela veckan kommer bli en bra vecka. Tänkte göra en planering som tidsinställt , men kan säga att jag ska praoa på ett grymt företag och att jag ska träna ordentligt. 
 
/felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0