Mina sista ord till min bästa vän.

Idag var en hemsk dag. Försök dig tänka in i min situation. 
 
Idag är sista dagen du kommer få se en av dina bästa vänner. Du är medveten om det och det finns inget sätt att ändra det. Du funderar på om du kunde gjort något anorlunda. På något sätt rädda din bästa väns liv. Men du vet att det är det enda rätta även om du inte känner det just nu. 
Just nu tycker du bara att det är orättvist. Att din bästa vän skulle kunna gå så långt , att din bästavän inte förtjänar det efter allt den gjort för dig. Men samtidigt vet du att din bästa vän inte mår bra. Och du vill inte att din bästa vän ska må dåligt. 
 
Du är självisk. Du tycker det är jobbigt - men det kommer det inte vara för din bästavän. För den kommer vara död. Död imorgon. Imorgon finns inte din bästavän mer. 
Tänk dig att sitta hos i din bästaväns box. Kolla på den när den äter , och undra om din bästa vän förstår att det här är sistsa gången som den står här i boxen på kvällen. Vid precis den tiden imorgon kommer din bästavän vara död. Och det kommer den vara dagen efter det också. För den kommer aldrig mera tillbaka. 
Du vet att det här är det sista du ser av din bästa vän. Det är sista gången du känner lukten av den , sista gången du kan prata med den och sista gången du rör den. Tänk dig att du kramar den länge. Du vill aldrig släppa , och veta att man aldrig mer får göra om det. Sen släpper du. Och du vet att nu rör du aldrig mer din bästavän.
 
Du fattar det inte riktigt. Du förstår orden. Din bästa vän kommer vara borta. Men det kommer ändå kännas som att den står där i sin hage. Om inte i hagen så är den väl på sommarbete , i boxen eller till och med ute och rider. Men nu är det inte så. 
 
Jag vet att min bästavän kommer få det bra. Många tycker det är själviskt att avliva honom. Men han är skadad och han vill inte stå i hagen resten av livet. Jag vet att på de evigt gröna ängarna kommer han galoppera med Kicki och utan henne kommer han hoppa höga hinder och vänta på mig, Tills jag dör , för då ska vi hoppa dom tillsammans. På de evigt gröna ängarna. 
 
Tänk dig att du måste välja ut de sista orden du ska ge till din bästa vän. Din bästavän som hjälpt dig och fått dig känna dig bra när allt annat gått åt helvete. Den bästa vännen som du fått uppleva både med och måtgång med. Den bästavännen du hade så mycket planer med. Den bästa vännen ska du välja sista ord till. 
Mina blev Tack för allt, jag älskar dig. 
 
 
/ felice


Kommentarer
Postat av: Sara -föredetta beridare hos Jessica Kürten

Jag var tvungen att säga hej då till min bästa vän för snart ett år sedan. Det är fortfara de jobbigt, jag vet att det var rätt och att han var redo och att han har det bra nu, men jag saknar honom varje dag! Gråter när jag läser ditt fina inlägg. Vet precis hur det känns! Styrkekramar till dig!

2013-05-23 @ 22:02:24
URL: http://stallgrasma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0