Ryckten

Men vad hände med Kicki hamnade hon under hästen ? Och var det inte Turbo olyckan skedde med ? För han kom väl tillbaka själv till stallet ?
 

Det går väldigt mycket rykten om det som hänt med Kicki. Och jag tänkte att jag kan klargöra lite vad som hänt, så slipper det gå så mycket rykten.. 
Så här skrev Hanna , som äger både Turbo, Lillen och nu Tösen: 
Tyvärr har jag fått höra att rykten om att olyckan skulle ha hänt med Kickis nyligen inridna häst, vilket inte stämmer. Hästen hon red var fullt inriden och Kicki kände honom nästan bättre än mig. Det var på honom som hon fick upp ögonen för dressyren och började förstå varför man använder de olika hjälperna.
 
Allt var en olycka och inte någons fel alls. Jag inser det nu efteråt , jag som tyckte att hästen var en mördare - en mördare som jag älskar. Det första jag gjorde när vi kom tillbaka från våran lilla minnesstund var att först gå till Eos box och krama hennes mule, sen gick jag direkt in till lillen och bara hände på honom och luktade på honom. Ni vet så man gör när man är ledsen. 
Han kommer kunna va med i hur många olyckor som helst och jag kommer fortfarande älska honom, Det var absolut inte Hannas fel heller , och det är det ingen som tycker men vill ändå skriva det ifall hon tycker det själv. Det kunde ha hänt vem som helst på vilken häst som helst och det var bara jävla otur att det var på Hannas häst och att det var Kicki. 
 
Allt börjar sagt återgå till det "normala". Så normalt man kan ha det utan kicki och efter olyckan iallafall. Det känns fortfarande overkligt och som att Kicki kommer stå där i stallgången utanför sadelkammeran någon dag. Hon kommer skratta och hon kommer ha hundarna med sig.
 
några fina bilder som Kicki tagit <3
 
/ felice
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0